Jagodna marmelada

Ko gre za kuhanje, sem malo zastarela.

Ljubim izdelavo marmelade, ne samo zato, ker jo rada jem, ampak tudi zato, ker mi je res všeč ritual konzerviranja. Počutim se, kot da se poklanjam vsem kuharjem v zgodovini, ki so sveže pridelke hitro konzervirali za uporabo med časom, ko jih ni bilo.


Jagodno marmelado je zares enostavno narediti. Rada naredim vsaj eno serijo brez pektina, ker, kot sem že omenila, stvari rada počnem po starih receptih, za zabavo. Všeč mi je, da je potrebno stvari počasi kuhati in rada imam vonj kuhinje, ki diši po 10000 jagode. Toda če želite, lahko proces pohitrite in marmelado zgostite s pektinom.

Poznavanje pravil

Splošno pravilo za izdelavo marmelade je, da je treba uporabiti enak delež sadja in sladkorja, vendar se mi zdi, da se da včasih narediti marmelado tudi z manjšim deležem sladokorja oziroma ga lahko spreminjati glede na vsebnost pektina v sadju. Ampak to je samo nasvet.

Sama marmelado delam na takšen način
V velikem plitvem pladnju sem zmešala:

10 skodelic prepolovljenih jagod
4 skodelice kristalnega sladkorja
1/3 skodelice svežega limoninega soka

Zmes mešajte na majhnem ognju, dokler se sladkor ne raztopi. Povišajte temperaturo in nato med vretjem večkrat premešajte.

Ko zmes vre, jo večkrat premešajte, dokler ne doseže primerne točke, nato pa jo pustite še petnajst minuto.

Kako veste, da je marmelada gotova? Ohladite majhen krožnik v zmrzovalniku in nanj dajjte žlico tople marmelade ter pustite stati nekaj sekund, da se ohladi. Ko potegnete čez marmelado s prstom, mora ostati razdeljena, ne pa se prelivati.

Pustite marmeladi 5 minut, da se malo ohladi in odstranite skorjico.

Z uporabo sterilnega pribora vlijemo marmelado v vroče sterilizirane kozarce za vlaganje. Pokrijte jih s pripravljenimi pokrovi.

Kozarce zavremo za 5 minut in jih nato vsaj 24 ur hladimo. Če so dobro zaprti, marmelada zdrži celo leto.